Οι ενεργειακές γεωργικές καλλιέργειες είναι πιο αποδοτικές, επιτρέποντας περισσότερα χιλιόμετρα ανά στρέμμα, αν η βιομάζα τους χρησιμοποιηθεί για την τροφοδότηση ηλεκτρικών οχημάτων, αντί να μετατραπεί σε βιοκαύσιμα (αιθανόλη) που κινούν συμβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα βιο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κινούνται με βιοκαύσιμα.
Ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, υπό τον Έλιοτ Κάμπελ, διαπίστωσε ότι η βιομάζα που παράγει ηλεκτρισμό, είναι γενικά πιο αποδοτική από ό,τι αν μετατραπεί σε αιθανόλη (ακόμη και δεύτερης γενιάς).Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά, σε σχέση με όσα έχουν μηχανές εσωτερικής καύσης, στο να μετατρέπουν την ενέργεια σε κίνηση.
Η σχετική επιστημονική εργασία, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Science”, μελέτησε ενδελεχώς όλο το σύστημα, από το αρχικό στάδιο της γεωργικής καλλιέργειας μέχρι το τελικό στάδιο της απόδοσης του κινητήρα. Διαπίστωσε ότι ένα βιοηλεκτρικό αυτοκίνητο ταξιδεύει στο δρόμο κατά 81% περισσότερο ανά καλλιεργούμενο εκτάριο (δέκα στρέμματα) σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που κινείται με αιθανόλη (η σύγκριση γίνεται χρησιμοποιώντας το προϊόν βιομάζας της ίδιας καλλιεργούμενης έκτασης).
Παράλληλα, η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από την εξάτμιση είναι υπερδιπλάσια στην περίπτωση του αυτοκινήτου που κινείται με βιοηλεκτρισμό.
Οι ερευνητές, λαμβάνοντας υπόψη την κριτική ότι οι ενεργειακές καλλιέργειες για βιοκαύσιμα ανταγωνίζονται τις καλλιέργειες τροφίμων (αυξάνοντας έτσι τις τιμές των τελευταίων), καθώς και ότι αποτελούν αντι-οικολογική πρακτική γιατί, μεταξύ άλλων, οδηγούν σε αποψιλώσεις δασών, θεωρούν ότι είναι σημαντικό η παραγωγή τους να είναι τουλάχιστον όσο γίνεται πιο αποδοτική, γι’ αυτό συστήνουν την αξιοποίηση της βιομάζας για παραγωγή βιοηλεκτρισμού και όχι βιοκαυσίμων. Όπως αναφέρουν, θα είναι μια στρατηγική απόφαση στο μέλλον για πολλές χώρες αν θα επιλέξουν να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αυτοκινήτων που κινούνται με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με βιοηλεκτρισμό.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα βιο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκπέμπουν λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κινούνται με βιοκαύσιμα.
Ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, υπό τον Έλιοτ Κάμπελ, διαπίστωσε ότι η βιομάζα που παράγει ηλεκτρισμό, είναι γενικά πιο αποδοτική από ό,τι αν μετατραπεί σε αιθανόλη (ακόμη και δεύτερης γενιάς).Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά, σε σχέση με όσα έχουν μηχανές εσωτερικής καύσης, στο να μετατρέπουν την ενέργεια σε κίνηση.
Η σχετική επιστημονική εργασία, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Science”, μελέτησε ενδελεχώς όλο το σύστημα, από το αρχικό στάδιο της γεωργικής καλλιέργειας μέχρι το τελικό στάδιο της απόδοσης του κινητήρα. Διαπίστωσε ότι ένα βιοηλεκτρικό αυτοκίνητο ταξιδεύει στο δρόμο κατά 81% περισσότερο ανά καλλιεργούμενο εκτάριο (δέκα στρέμματα) σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που κινείται με αιθανόλη (η σύγκριση γίνεται χρησιμοποιώντας το προϊόν βιομάζας της ίδιας καλλιεργούμενης έκτασης).
Παράλληλα, η μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από την εξάτμιση είναι υπερδιπλάσια στην περίπτωση του αυτοκινήτου που κινείται με βιοηλεκτρισμό.
Οι ερευνητές, λαμβάνοντας υπόψη την κριτική ότι οι ενεργειακές καλλιέργειες για βιοκαύσιμα ανταγωνίζονται τις καλλιέργειες τροφίμων (αυξάνοντας έτσι τις τιμές των τελευταίων), καθώς και ότι αποτελούν αντι-οικολογική πρακτική γιατί, μεταξύ άλλων, οδηγούν σε αποψιλώσεις δασών, θεωρούν ότι είναι σημαντικό η παραγωγή τους να είναι τουλάχιστον όσο γίνεται πιο αποδοτική, γι’ αυτό συστήνουν την αξιοποίηση της βιομάζας για παραγωγή βιοηλεκτρισμού και όχι βιοκαυσίμων. Όπως αναφέρουν, θα είναι μια στρατηγική απόφαση στο μέλλον για πολλές χώρες αν θα επιλέξουν να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αυτοκινήτων που κινούνται με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με βιοηλεκτρισμό.
Πηγή: Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου