Πραγματοποιήθηκε
την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, στα γραφεία της Δ.Ο.Ε., συνάντηση του Δ.Σ. με το
προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, στα πλαίσια των δράσεων
του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την ανάδειξη των θεμάτων της εκπαίδευσης και της
συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους συνδικαλιστικούς κι επιστημονικούς φορείς.
Από τη
μεριά μας αναλύσαμε τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. για το επίκαιρο θέμα της αξιολόγησης
και την απόλυτη αντίθεσή μας στην προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να
επιβάλει ένα σύστημα ελέγχου που θα οδηγεί στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης και
θα αποτελεί μηχανισμό διαθεσιμότητας και απολύσεων. Τονίσαμε το ότι οι σχολικοί
σύμβουλοι αποτελούν για τη Δ.Ο.Ε. αναπόσπαστο κομμάτι του κλάδου, υπηρετώντας ένα δασκαλογέννητο θεσμό που
αντικατέστησε τον επιθεωρητισμό και τη σημασία που έχει να διαφυλαχθεί ο ρόλος
της ενίσχυσης από αυτούς, των εκπαιδευτικών και του έργου τους, ιδιαίτερα στη
σημερινή δύσκολη συγκυρία. Συγκυρία που απαιτεί τη χάραξη κοινής πορείας, με
δεδομένες τις θέσεις της ΠΕΣΣ ενάντια στην επιχειρούμενη αξιολόγηση, αλλά και
κοινής στάσης και δράσης ώστε να μην υλοποιηθεί η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση
των ποσοστώσεων και της κατηγοριοποίησης.
Το
προεδρείο της ΠΕΣΣ αφού έθεσε το ζήτημα της διαφοροποίησης του θεσμικού ρόλου
του από αυτόν της Δ.Ο.Ε. ξεκαθάρισε το ότι έχει πάρει θέση ενάντια στην
αξιολόγηση που συνδέεται με ποσοστώσεις στη βαθμολογική – μισθολογική εξέλιξη
των εκπαιδευτικών και από την οποία απουσιάζει παντελώς η σύνδεσή της με την
επιμόρφωση.
Για το
θέμα των πιέσεων που ασκούνται από σχολικούς συμβούλους για την άμεση υλοποίηση
της αυτοαξιολόγησης, τόνισε ότι αυτό που μεταφέρει η ΠΕΣΣ στα μέλη της είναι η
υποχρέωση ενημέρωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών και σε καμία περίπτωση η
άσκηση οποιασδήποτε πίεσης προς αυτούς.
Συζητήθηκε
επίσης το ζήτημα των διαγραφών σχολικών συμβούλων από κάποιους Συλλόγους
Εκπαιδευτικών. Η ΠΕΣΣ κατέθεσε την αντίθεσή της με το μέτρο και την πεποίθησή
της ότι δεν προσφέρει στη συνεργασία. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ξεκαθάρισε πως θέλει
τους εκπαιδευτικούς όλους μαζί στην πράξη αλλά αυτό σημαίνει ότι από το θεσμικό
του ρόλο ο καθένας θα υπηρετούν τον κοινό σκοπό της υπεράσπισης της δημόσιας
εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για το θέμα της αξιολόγησης θα πρέπει όλοι, έμπρακτα,
να υπερασπίζονται τις θέσεις και τις αποφάσεις του κλάδου.
Εκφράστηκε,
επίσης, η πρόθεση η συνάντηση αυτή να αποτελέσει την απαρχή μιας ουσιαστικής
συνεργασίας με ζητούμενο τη χάραξη θέσεων και πορείας που θα έχει να προσφέρει
στη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και του Έλληνα εκπαιδευτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου