Σκόπιμα και σχεδιασμένα τα αδιέξοδα της Προσχολικής εκπαίδευσης

Στο κατώφλι της νέας σχολικής χρονιάς, γιγαντώνονται τα ήδη σοβαρά προβλήματα της Προσχολικής Εκπαίδευσης με νηπιαγωγεία κλειστά, με 2000 θέσεις νηπιαγωγών κενές, με χιλιάδες προνήπια εκτός σχολείου, με άθλιες κτιριακές υποδομές και μηδενική χρηματοδότηση.

Στα ήδη παγιωμένα προβλήματα, που επισημαίνουμε εδώ και χρόνια, τη φετινή χρονιά προστέθηκε και η απαράδεκτη ομηρεία χιλιάδων αναπληρωτών νηπιαγωγών, που θύματα των αποφάσεων και της ολιγωρίας του Υπουργείου Παιδείας, άλλαξαν θέση στον πίνακα διορισμού, μένοντας αρκετοί στην ανεργία ύστερα από πολλά χρόνια εργασίας σε όλες τις περιοχές της Χώρας.
Ο τυχοδιωκτισμός του πολιτικού συστήματος, εξακολουθεί να δημιουργεί αδιέξοδα σε ένα κλάδο που αγωνίζεται ακόμα για τα αυτονόητα, όπως αυτό της θεσμοθέτησης του ωραρίου. Η μιζέρια που σκόπιμα καλλιεργούν, μέσα από την απαξίωση του κλάδου, αφού η Προσχολική Εκπαίδευση δεν απασχόλησε ούτε καν το πολυνομοσχέδιο - φάντασμα για την Εκπαίδευση, επιβεβαιώνει αυτό που ήδη ξέρουμε, την Προσχολική τη θεωρούν συμπλήρωμα και όχι βαθμίδα Εκπαίδευσης.
Η ευθύνη βέβαια δεν αφορά μόνο το Υπουργείο αλλά και συνδικαλιστικές παρατάξεις, που στο όνομα της άρνησης, τορπιλίζουν την ενότητα του κλάδου και καταψηφίζουν προτάσεις που θα μπορούσαν να αποτελούν διεκδικητικό πλαίσιο και σημαία αγώνων.
Είναι εύκολο να καταφύγουμε σε ακόμα πιο ανορθολογικές λύσεις, στην παραίτηση, στις προτάσεις του χαβαλέ. Αν καταφέρουμε όμως να αποστασιοποιηθούμε από τον λαϊκισμό, που σκοτώνει ιδέες και οράματα και αποπροσανατολίζει, θα μπορέσουμε  να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα.
Η μόνη διέξοδος που η Δημοκρατική Συνεργασία υπερασπίζεται είναι οι σοβαρές προτάσεις, η ανάδειξη των προβλημάτων, η επιστημονική τεκμηρίωση των θέσεών μας, μέσα από ενότητα και συνεργασία και ο αγώνας για την υλοποίησή τους.
Ακολουθούν οι προτάσεις μας όπως κατατέθηκαν στη Γενική συνέλευση του κλάδου.
·         -Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών.
·        - Άμεση πρόσληψη 2000 αναπληρωτών νηπιαγωγών για να καλυφθούν άμεσα τα κενά στα νηπιαγωγεία.
·        - Επίλυση των κτηριακών προβλημάτων.
·      -Εφαρμογή της Θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Να εφαρμοστεί στις νηπιαγωγούς το ωράριο που ισχύει στα δημοτικά σχολεία και ορίζεται από τον νόμο 1566/1985 .
·     -Να εφαρμοστεί ουσιαστικά ο νόμος Ν 3518/2006 που αφορά την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων με υποχρεωτική βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.
·       -Αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί για τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
·         -Κατάλληλος και έγκαιρος προγραμματισμός για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όχι άλλες κληρώσεις για το προνήπια. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση.
·        - Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.
·        - Να τηρείται η αναλογία παιδιών – τετραγωνικών μέτρων (3τμ ανά μαθητή) σε κάθε νηπιαγωγείο.
·        - Στήριξη των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης με  κατάλληλα εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.
·         -Διορισμός ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) για την στήριξη των νηπιαγωγών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία.
·         -Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες και τραπεζοκόμοι).
·        - Δυνατότητα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών στις νέες τεχνολογίες σε όλους τους νομούς.
·        - Να ενισχυθεί το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την υπεράσπιση του ωραρίου του. Οι πρόωρες αποχωρήσεις είναι αντίθετες στη φιλοσοφία του προγράμματος.
·    -Να μελετηθεί η δημιουργία διευρυμένου νηπιαγωγείου με ωράριο έως τις 2.00μ.μ. (με δεδομένο την κατοχύρωση του ωραρίου και δύο νηπιαγωγούς 8.00-12.00 και 10.00- 2.00)
·        - Πρόβλεψη για την μεταφορά των παιδιών του νηπιαγωγείου, όπου χρειάζεται.
·      -Θεσμοθέτηση των προγραμμάτων ένταξης στο Δημοτικό προκειμένου να ενισχυθεί ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης.
·        - Μελέτη των θεμάτων που απασχολούν την προσχολική εκπαίδευση με έρευνα και επιστημονική τεκμηρίωση.
·     -Μελέτη του όρου «Προσχολική» και καθιέρωση νέου όρου που δεν θα παραπέμπει σε ξεχωριστή βαθμίδα εκπαίδευσης.


Με υπευθυνότητα και αγωνιστικότητα παλεύουμε να κάνουμε τα οράματά μας πράξη!

Το όχι σε όλα δεν ταιριάζει στον κλάδο

                                     ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ