Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ «Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στα σχολεία»


Η υπουργός Παιδείας δηλώνει ανυποχώρητη στις «κομματικοσυνδικαλιστικές» επιρροές των καθηγητών. 
Εμμένει στη θέση της, ότι θα πρέπει να καταργηθεί η βάση του 10, η Άννα Διαμαντοπούλου. Και μάλιστα- απαντώντας προφανώς σε όσους αντιδρούν στην κατάργηση- υπενθυμίζει ότι αυτή ήταν μια πολιτική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ και του προέδρου του, που διαπίστωσαν την αναποτελεσματικότητα του μέτρου.
Η υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερωτήσεις αναγνωστών των «ΝΕΩΝ» αισθάνεται την ανάγκη να στηρίξει πολιτικά τον βαλλόμενο αυτή την περίοδο υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ενώ υπογραμμίζει ότι το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των παραρτημάτων των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που λειτουργούν στην Ελλάδα θα εξεταστεί επισταμένως, γιατί η χώρα δεν μπορεί να αντέξει άλλα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση Η κ. Διαμαντοπούλου εμμένει επίσης στη θέση της ότι οι προσλήψεις και οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών πρέπει να γίνονται μέσω του ΑΣΕΠ, για να εξασφαλιστεί η απόλυτη διαφάνεια του συστήματος, και υπογραμμίζει ότι είναι έτοιμη να συζητήσει κάθε πρόταση που θα της υποβληθεί, αρκεί βεβαίως αυτή να έχει ως πρόταγμα τον μαθητή και όχι προφανώς τη διασφάλιση συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και αιτημάτων των εκπαιδευτικών.

ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 10
Η βάση του 10 ήταν ένα αποσπασματικό μέτρο, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και ουσιαστική παιδαγωγική φιλοσοφία. Γι΄ αυτό και δεν είχε αποτέλεσμα στην ποιότητα των σπουδών, ενώ οδήγησε πολλά παιδιά σε ιδιωτικές σχολές ή και στο εξωτερικό. Το ΠΑΣΟΚ και ο πρόεδρός του, όλη την προηγούμενη περίοδο, είχαν καταδείξει την αναποτελεσματικότητα του μέτρου και στη Βουλή αλλά και σε όλα τα εκπαιδευτικά φόρα, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση να πάμε σε μια άλλη λογική
ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Καθολική λειτουργία ολοήμερων σχολείων, με ενιαίο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικόπρόγραμμα, με υποστήριξη του μαθητή για τη διεκπεραίωση όλων των υποχρεώσεων της επόμενης μέρας, μέσα σε ένα σχολείο με διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, διοίκησης και αξιολόγησης

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΡΩΤΟΥΝ

Ποσταντσίδης Θεόδωρος, εκπαιδευτικός 
Έχετε σκοπό να ξεκαθαρίσετε και να ορίσετε σαφώς την κατεύθυνση της Παιδείας μας; Δηλαδή θα δοθεί βάρος π.χ. στην ανάδειξη των ιδιαίτερων δεξιοτήτων των μαθητών, στην αντιστοίχηση ικανοτήτων και μόρφωσης, στη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, στην αναμόρφωση από το νηπιαγωγείο; Το σύνολο των εκπαιδευτικών θα κληθεί επιτέλους να εκφράσει τη γνώμη του;

Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε ανάγκη απαιτεί γερά θεμέλια, με αναμορφωμένα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια. Αυτή είναι η προτεραιότητά μου και αισθάνομαι ως «φυσικούς συμμάχους» τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς που επιζητούν αυτή τη βαθιά αλλαγή. Χαίρομαι διότι το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο κατακλύζεται από προτάσεις νέων εκπαιδευτικών που βιώνουν την καθημερινότητα της τάξης και θέλουν να την αλλάξουν. Είμαι έτοιμη να συζητήσω κάθε πρόταση, με μία και μόνο απλή προϋπόθεση. Να ξεκινά με κριτήριο «πρώτα ο μαθητής»/ «πρώτα το σχολείο» - αυτό δηλαδή που όλοι υπηρετούμε- και ακολουθούν όλες οι άλλες συνιστώσες του εκ παιδευτικού συστήματος.  


Μαρία Α. Στασινοπούλου, τακτική καθηγήτρια Νεοελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου Βιέννης  
Δεν ξέρω αν αληθεύει, αλλά διαβάζω ότι σκοπεύετε να καταργήσετε τη βάση (10) στις εξετάσεις για το πανεπιστήμιο. Το θεωρείτε πράγματι σκόπιμο; Θα χαρώ να διαβάσω την απάντησή σας και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας!

Η βάση του 10 ήταν ένα αποσπασματικό μέτρο, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και ουσιαστική παιδαγωγική φιλοσοφία. Γι΄ αυτό και δεν είχε αποτέλεσμα στην ποιότητα των σπουδών, ενώ οδήγησε πολλά παιδιά σε ιδιωτικές σχολές ή και το εξωτερικό. Η πραγματικότητα αυτή δεν συνηγορεί υπέρ της διατήρησης του μέτρου, πόσω μάλλον όταν αυτή η «βάση» έχει διαφορετική βαρύτητα από χρονιά σε χρονιά. Το ΠΑΣΟΚ και ο πρόεδρός του, όλη την προηγούμενη περίοδο, είχαν καταδείξει την αναποτελεσματικότητα του μέτρου και στη Βουλή αλλά και σε όλα τα εκπαιδευτικά φόρα, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση να πάμε σε μια άλλη λογική. Η δέσμευσή μας θα τηρηθεί με την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των σχετικών στοιχείων που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Κων. Μαυρίκος, εκπαιδευτικός
Υπάρχει σκέψη να επανέλθει ο θεσμός των επιθεωρητών; Είμαι νέος εκπαιδευτικός και το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να δημιουργηθεί ένα σύστημα ελέγχου-επιθεώρησης των εκπαιδευτικών.

Ο θεσμός των επιθεωρητών παραπέμπει στο παρελθόν και εμείς βλέπουμε το μέλλον. Για να πετύχουμε, σαφώς και πρέπει να υπάρξει ένα σύστημα αξιολόγησης, του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά, του κάθε σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου στην τάξη, του ίδιου του εκπαιδευτικού. Η αξιολόγηση προσδίδει αξία και όλοι συμφωνούμε πως πρέπει να υψώσουμε ανάχωμα στην απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Το θέμα αυτό είναι προτεραιότητα, αλλά και από τις βασικές ομόφωνες προτάσεις στο πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.

Βαρδαλάχου Κατερίνα, εκπαιδευτικός 

Επιμένετε στις προτάσεις που καταθέσατε για τις αποσπάσεις ή προσλήψεις των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ ή θα κάνετε πίσω μετά τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών που εκδηλώθηκαν;

Επιμένω. Πρόκειται για αρχές που αφορούν τον αυτονόητο εξορθολογισμό ενός συστήματος που οφείλει να διασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή προσφορά στον μαθητή και αντικειμενικότητα σε διαδικασίες που αφορούν και θίγουν το σύνολο των εκπαιδευτικών που επιζητούν την πρόσληψη, τη μετάθεση ή την απόσπασή τους. Επιζητούμε ένα δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα για όλους τους εκπαιδευτικούς χωρίς «κομματικοσυνδικαλιστικές» επιρροές. Εξορθολογι- σμός και αξιοκρατία.

Όσον αφορά δε τις προσλήψεις, η εφαρμογή του συστήματος από τις επόμενες εξετάσεις του ΑΣΕΠ και οι μεταβατικές περίοδοι διευκολύνουν μια δίκαιη και ομαλή προσαρμογή.

Αναστασία Ζάψα
Θεωρώ πως οι εισηγήσειςπροτάσεις σας είναι στη σωστή κατεύθυνση. Όλοι οι εκπαιδευτικοίαναγνωρίζουμε την ανάγκη βαθιών δημοκρατικών αναδιαρθρώσεων. Μένει ο τρόπος και ο χρόνος. Μήπως είναι δόκιμο να κάνουμε όλοι μας μικρά και μεστά βήματα ξεκινώντας από τη θέση του εκπαιδευτικού στην τάξη, στην κοινωνία;

Δυστυχώς, έχουμε μείνει πάρα πολύ πίσω και πρέπει να επισπεύσουμε τις βαθιές αναδιαρθρώσεις, με ουσιαστικά βήματα για τη θέση αλλά και την παρουσία του εκπαιδευτικού στην τάξη- στην κάθε τάξη σε όλη την Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί είναι στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας.

Με τη γνώση και την εμπειρία τους είναι η πηγή ιδεών για ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα. Οφείλουμε όμως να ακούμε και την κοινωνία, τον μαθητή και τον γονιό, που καταβάλλουν το κόστος της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται. Πολιτεία, εκπαιδευτικοί και γονείς, έχουμε όλοι συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και την ανάγκη επίλυσής του. Με έναν μεστό διάλογο επί του συγκεκριμένου, με το «πρώτα ο μαθητής» στο επίκεντρο, θα δώσουμε την απά ντηση.  


Γιάννης Κουτουλάκης
Η χώρα μας θα αρχίσει να πληρώνει τσουχτερά πρόστιμα, καθώς δεν συμμορφώνεται με την οδηγία της Ε.Ε. για αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όσους φοιτούν σε παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που λειτουργούν στη χώρα μας. Τι θα κάνετε γι΄ αυτό;

Η χώρα μας δεν έχει περιθώρια για πρόστιμα σε μια τραγική οικονομική συγκυρία. Το ζήτημα θα αντιμετωπιστεί με τρόπο που θα εξαντλεί κάθε δυνατότητα ή και χαραμάδα δυνατότητας που αφήνει η συγκεκριμένη Οδηγία για τον έλεγχο των αποκτηθέντων προσόντων.

Σωτήριος Λοχαΐτης
Λόγω της πληθώρας των μαθημάτων, ο κάθε μαθητής αναγκάζεται να μεταφέρει στην τσάντα του πλήθος βιβλίων, τετραδίων κ.λπ. Το βάρος πολλές φορές είναι υπερβολικό, ώστε οι μαθητές να κινδυνεύουν με παραμορφώσεις στη σπονδυλική στήλη. Θα υπάρξει κάποια λύση για αυτό το μεγάλο πρόβλημα;

Λύση είναι να μένει η τσάντα στο σχολείο. Λύση εφικτή μέσα από την καθολική λειτουργία ολοήμερων σχολείων, με ενιαίο ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με υποστήριξη του μαθητή για τη διεκπεραίωση όλων των υποχρεώσεων της επόμενης μέρας μέσα σε ένα σχολείο με διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, διοίκησης και αξιολόγησης. Δουλεύουμε γι΄ αυτή τη νέα πραγματικότητα. Ξεκινάμε με ένα πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής.

Παρλόγλου Μάκης
Ένας προϋπολογισμός «εκτάκτου ανάγκης» σηκώνει «έκτακτες βελτιώσεις» ή το μόνο που επιτυγχάνεται είναι να τροφοδοτείται η κριτική της αντιπολίτευσης για ασυνεννοησία και επικοινωνιακά παιχνίδια στο εσωτερικό της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ;

Η σχέση Κυβέρνησης και Κοινοβουλίου χτίζεται και βελτιώνεται με σημαντικούς ρυθμούς και αποτελέσματα. Είναι η βάση της αντιμετώπισης της έκτακτης ανάγκης, με τρόπο οργανωμένο και συναινετικό. Αισθάνομαι όμως την ανάγκη να πω ότι ο υπουργός Οικονομικών έχει να επιτελέσει εθνικό έργο στο οποίο χρειάζεται την πραγματική βοήθεια και την υποστήριξη όλων μας. 

Πηγή: Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: