Απομένει
λοιπόν έκθετη μία ακόμη υπόσχεση της Κυβέρνησης, για συνολική παρέμβαση στην ειδική αγωγή μετά από διάλογο με την
εκπαιδευτική κοινότητα και
επιλέγεται η τακτική μιας ακόμα αποσπασματικής ρύθμισης, η οποία δεν εντάσσεται
σε κανέναν εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
Οι ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν είναι σε
αρνητική κατεύθυνση, με εξαίρεση την μείωση του αριθμού των μαθητών για την
δημιουργία τάξης στα ειδικά Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία από 5-8 που ήταν, σε 4-7, που αποτελεί θετικό γεγονός.
Συγκεκριμένα:
- καταργήθηκε η δυνατότητα μείωσης κατά 3 μαθητές,
για κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε τμήματα που έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος
αριθμός μαθητών (25). Στο εξής για να υπάρξει μείωση οι μαθητές θα πρέπει
να είναι τουλάχιστον 2! Για τους φωστήρες που εισηγήθηκαν και ψήφισαν τη
ρύθμιση, η ύπαρξη παραδείγματος
χάρη ενός παιδιού με αυτισμό σε μία τάξη με 25 μαθητές δεν χρειάζεται
κανενός είδους αντιμετώπιση από το Υπουργείο! Για να μειωθεί κατά
τρεις μαθητές το τμήμα, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο!!
- καταργήθηκε η δυνατότητα μείωσης κατά 3 μαθητές,
σε τάξεις που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία,
δυσορθογραφία) ανεξάρτητα από το
πόσοι είναι, εφόσον υπάρχει στο σχολείο τμήμα ένταξης!! Για τους φωστήρες που εισηγήθηκαν και
ψήφισαν τη ρύθμιση, για να υπάρξει δυνατότητα μείωσης του αριθμού των
μαθητών πρέπει να μην υπάρχει τμήμα
ένταξης στο σχολείο και να φοιτούν στην τάξη πάνω από 4 μαθητές με
διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες. Για αυτούς δεν υπάρχει κανένα
πρόβλημα εάν σε μία τάξη υπάρχουν 4 μαθητές με τις συγκεκριμένες δυσκολίες
οι οποίες απαιτούν εξατομίκευση διδασκαλίας, εργασιών κλπ!!
- Δυσκολεύει περισσότερο και την μείωση των μαθητών
ακόμα και όταν συντρέχουν οι νέες δυσμενέστερες προϋποθέσεις που ψηφίστηκαν, καθώς για
να παρθεί απόφαση μεσολαβούν πέντε εμπλεκόμενοι φορείς: Απόφαση Συλλόγου διδασκόντων, σύμφωνη γνώμη
σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής, σύμφωνη γνώμη συμβούλου παιδαγωγικής
ευθύνης, εισήγηση διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τέλος απόφαση
περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης!! Με λίγα λόγια: "ζήσε Μάη μου να
φας τριφύλλι..."
Καλούμε
το Υπουργείο Παιδείας, για μια ακόμη φορά, χωρίς βέβαια να ελπίζουμε ότι
υπάρχει περίπτωση να εισακουστούμε καθώς τα δείγματα γραφής είναι σε εντελώς
αρνητική κατεύθυνση, να προχωρήσει σε ουσιαστικές
διαδικασίες διαλόγου με στόχο την δημιουργία ενός συνολικού πλαισίου παρέμβασης
στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής. Το πρώτο βήμα μιας ουσιαστικής
παρέμβασης δεν μπορεί να είναι άλλο από
την αποκατάσταση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που για πάρα πολλά χρόνια
προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και χωρίς να φταίνε σε τίποτα βρίσκονται σε
καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και ομηρείας.
Η
εποχή των εύκολων ευχάριστων αντιπολιτευτικών λόγων, έχει περάσει. Όλοι
κρίνονται από τα έργα και όχι από τις προθέσεις τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.