Ασάφεια,
γενικολογίες, «καλές προθέσεις», ενώ η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε!
Η υφυπουργός
Παιδείας δεν έδωσε απαντήσεις
για τα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης
Απροετοίμαστη να δώσει
απαντήσεις για τα ζητήματα της εκπαίδευσης που της τέθηκαν από το ΔΣ της ΔΟΕ,
εμφανίστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (Υφυπουργός και Γενική
Γραμματέας) στη συνάντηση Υπουργείου Παιδείας – ΔΟΕ, που έγινε τελικά με μεγάλη
καθυστέρηση με ευθύνη του υπουργείου, την Παρασκευή 30 Αυγούστου.
Η
μόνη σαφής απάντηση αφορούσε τον αριθμό των δασκάλων και νηπιαγωγών που θα
προσληφθούν για την παράλληλη στήριξη (6205) και ασφαλώς κινείται σε θετική
κατεύθυνση.
Για όλα τα υπόλοιπα είτε
επιλέχτηκε η επικοινωνιακή διαχείριση: «…θα
κάνουμε σε πρώτη φάση όσες προσλήψεις αναπληρωτών έγιναν και πέρσι και ίσως και
λίγες παραπάνω…» (για να «μη μας την λένε» οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ…) χωρίς να γίνει
καμία αναφορά σε ειδικότητες αλλά και σε αριθμό είτε επιλέχτηκε η αοριστία, οι
γενικολογίες και η επίδειξη δήθεν καλών προθέσεων.
Συγκεκριμένα:
- Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα πόσες μόνιμες προσλήψεις θα γίνουν στην ειδική αγωγή ανά ειδικότητα. Υποψιαζόμαστε ότι η τελική αναλογία υπάρχει κίνδυνος να μην σχετίζεται με τις πραγματικές ανάγκες των ειδικών σχολείων αλλά να αποτελεί αντικείμενο ισορροπιών. Σε ότι αφορά τις μόνιμες προσλήψεις στη γενική αγωγή, η υφυπουργός δήλωσε ότι δεν μπορεί να γίνουν πριν τη σχολική χρονιά 2021-2022 (μας θυμίζει τα τριετή πλάνα διορισμών των Φίλη και Γαβρόγλου!!) χωρίς μάλιστα να είναι σε θέση να πει όχι με ποιον τρόπο θα γίνουν, αλλά ούτε να διαβεβαιώσει ότι τουλάχιστον δεν θα γίνουν με τον Ν.4589/19 που ψήφισαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και έχει καταγγελθεί από όλους.
- Στο αίτημα για απόσυρση της ΚΥΑ που εξαιρεί 13 Δήμους της Χώρας από την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής τη φετινή σχολική χρονιά, η υφυπουργός απάντησε ότι «εξετάζεται» ξεχνώντας βέβαια ότι τα σχολεία ήδη ξεκίνησαν!
- Για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η υφυπουργός δήλωσε ότι θα δώσει απαντήσεις την επόμενη εβδομάδα! Ήδη βέβαια η πολιτική ηγεσία έχει δηλώσει ότι θα επαναφέρει τον θεσμό του σχολικού συμβούλου και δεν έχει επιτρέψει να γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές στις νέες δομές εκπαίδευσης, ξεχνώντας πάλι ότι η σχολική χρονιά άρχισε!
- Το αίτημα για ίδια δικαιώματα μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θα εξεταστεί(!!), όπως επίσης θα εξεταστεί(!!) η δυνατότητα ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας από τους αναπληρωτές, ώστε να μην αναγκάζονται σε τεράστια ταλαιπωρία και μεγάλα και χωρίς ουσιαστικό λόγο έξοδα. Το πότε θα εξεταστούν βέβαια είναι ένα άλλο θέμα…
- «Θα εξεταστεί» επίσης, σε συνεργασία και με την τοπική αυτοδιοίκηση, το πρόβλημα της διαμονής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις περιοχές όπου υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην εξεύρεση στέγης. Η παροιμία «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι, ταιριάζει απόλυτα στην περίσταση!!
- Η υφυπουργός δήλωσε ότι γίνονται προσπάθειες για τη μείωση του κόστους μετάβασης στις περιοχές προσλήψεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μέσω επαφών με ακτοπλοϊκές εταιρίες και τα ΚΤΕΛ, χωρίς να υπάρχει μέχρι στιγμής κάτι το οποίο να ισχύει!!
- Στο θέμα που έχει δημιουργηθεί με το παράβολο για τη συμμετοχή στη διαδικασία μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή, η μοναδική δήλωση αφορούσε στο ότι το υπουργείο Παιδείας έχει κάνει θετική εισήγηση στο ΑΣΕΠ. Το θέμα όμως είναι ανοικτό και ο κίνδυνος αποκλεισμού των εκπαιδευτικών υπαρκτός.
- Δεν έχει γίνει καμία απολύτως ενέργεια που να αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
- Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την επαναφορά του υπεύθυνου δασκάλου του Ολοήμερου σχολείου
- Υπήρχε πλήρης άγνοια της πολιτικής ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τα προβλήματα που δημιουργούνται στις σχολικές μονάδες από τον νέο ποινικό κώδικα που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και σύμφωνα με τον οποίο η παρακώλυση της λειτουργίας του σχολείου δεν είναι αδίκημα!
- Για τον εκπαιδευτικό εμπιστοσύνης και τον υπεύθυνο κτηρίου, δεν υπήρξε απάντηση που να δικαιολογεί ότι αποτελούν τεκμηριωμένες προτάσεις του υπουργείου. Περισσότερο μοιάζουν με λόγια του αέρα…
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου