Με απογοήτευση, αλλά και αγωνία για τα προβλήματα στα σχολεία «έστρωσαν» το τραπέζι του διαλόγου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς που υποδέχτηκαν την κ. Διαμαντοπούλου και τους υφυπουργούς Γ. Πανάρετο και Εύη Χριστοφιλοπούλου, κατά τη χθεσινή τους εξόρμηση σε δημοτικά και γυμνάσια Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Παρά τις διαβεβαιώσεις για άμεση επίλυση πολλών προβλημάτων και γενικότερα για μια διαφορετική προοπτική στην εκπαίδευση, οι μαθητές απάντησαν: «Ανησυχούμε για το μέλλον μας».Είναι γνωστή η εικόνα που σχηματίστηκε από όσους συμμετείχαν στις μεγάλες ανοιχτές συζητήσεις τις οποίες επιδίωξαν η υπουργός και οι δύο υφυπουργοί στο πλαίσιο της άσκησης της πολιτικής τους έναντι όχι μόνο της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.Αλλωστε, η συμμετοχή στην προσπάθεια και ο επιμερισμός των ευθυνών επισημάνθηκε επισταμένα στους παρευρισκόμενους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και στα στελέχη της εκπαίδευσης.Η αποκέντρωση στις υποδομές, η μετάθεση αρμοδιοτήτων στις περιφέρειες, η συνεργασία με τους δήμους και ο συνεχής διάλογος με τη σχολική κοινότητα αποτέλεσαν βασικές επισημάνσεις της κ. Διαμαντοπούλου, η οποία επισκέφθηκε το 7ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας. Οσο για τα επείγοντα ζητήματα, αν και τα συνέδεσε πάλι με το πολυσυμμετοχικό μοντέλο ή αλλιώς το λεγόμενο «ανοικτό σχολείο», ήταν πιο δεσμευτική: «Τα προβλήματα λύνονται από όλους. Βεβαίως την ευθύνη την έχει πάνω από όλους η Πολιτεία, γι' αυτό και αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας πολύ γρήγορα για να αποκαταστήσουμε το αυτονόητο, το απλό και συνάμα το πιο δύσκολο, δηλαδή την εύρυθμη λειτουργία του δημόσιου σχολείου».Την ίδια απάντηση έδωσε και για τις καταλήψεις, καθώς οι αιτίες τους είναι ίδιες. Ολα τα χρονίζοντα προβλήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επαναδιατυπώθηκαν και χθες. Ητοι, κενά σε δασκάλους και καθηγητές, οι ελλείψεις σε υποδομές και εξοπλισμό, βιβλία «που πρέπει να αλλάξουν και να γραφούν από μάχιμους εκπαιδευτικούς» -όπως τόνισαν οι καθηγητές- και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της παθογένειας στην εκπαίδευση.«Κατανοώ καλά τα προβλήματα που υπάρχουν σε πολλά σχολεία και οφείλονται κυρίως στην έλλειψη καθηγητών», δήλωσε η υπουργός. «Θέλω να διαβεβαιώσω τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς ότι το πρόβλημα θα λυθεί πολύ γρήγορα. Είμαστε στην τελική φάση αντιμετώπισής του».Ανάλογη ήταν η εικόνα κατά την επίσκεψη της κ. Χριστοφιλοπούλου στο Γυμνάσιο Μαραθώνα, αλλά και στα σχολεία της Θεσσαλονίκης όπου ταξίδεψε ο κ. Πανάρετος. Σημειωτέον, όλες οι επισκέψεις έγιναν νωρίς, στις 8.00 το πρωί, καθώς, όπως τόνιζαν στελέχη του υπουργείου, στόχος ήταν η συζήτηση χωρίς να χαθούν διδακτικές ώρες. Εξ ου και η παρουσία των 15μελών στις συναντήσεις, οι οποίες εν τέλει πήραν μία ώρα από το σχολικό πρόγραμμα.Σήμερα, η κ. Διαμαντοπούλου δέχεται την ΠΟΣΔΕΠ στο υπουργείο, ενώ αύριο πραγματοποιείται η πρώτη πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας. Ορισμένοι σύλλογοι από σχολές των κεντρικών ιδρυμάτων αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν για τα κολέγια και τα άλλα προβλήματα των πανεπιστημίων. *
«Σύγχρονο σχολείο με διπλοβάρδιες δεν γίνεται»
«Ανησυχούμε για το μέλλον μας, κύριε υφυπουργέ!» Με τα λόγια αυτά μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Νεάπολης, που ώς την περασμένη Δευτέρα τελούσε υπό κατάληψη, υποδέχτηκαν χθες τον νέο υφυπουργό Παιδείας Γιάννη Πανάρετο στο σχολείο τους στη Θεσσαλονίκη. Την ανάγκη για «μια διαφορετική οπτική στην εκπαίδευση, χωρίς υπερβολικές ρυθμίσεις και μέτρα» υποσχέθηκε στα παιδιά ο υφυπουργός. Ο Γιάννης Πανάρετος επισκέφθηκε τρία σχολεία της Νεάπολης συνοδευόμενος από τον δήμαρχο Ναθαναήλ Λαδόπουλο και είχε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς, εκπροσώπους γονέων και κηδεμόνων, αλλά και τα ίδια τα παιδιά που ζήτησαν λύσεις σε συγκεκριμένα προβλήματα. Του μίλησαν για την έλλειψη κτιριακών υποδομών, για την ελλιπή συντήρηση των σχολείων, για τα κενά σε βιβλία και καθηγητές. Εκείνο, όμως, που φάνηκε να «συγκινεί» περισσότερο τον υφυπουργό ήταν όταν οι μαθητές αναφέρθηκαν στα υπεράριθμα τμήματα και στο ζήτημα της παραπαιδείας. «Λείπει ο σεβασμός προς το σχολείο και οι ίδιοι δεν μπορούμε πλέον ν' ανταποκριθούμε στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα. Ανησυχούμε σοβαρά για το μέλλον μας», του είπαν. Ο κ. Πανάρετος απάντησε ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και όχι η αλλαγή του συστήματος εξετάσεων. «Διαφωνώ να αποτελεί πρώτο θέμα της κάθε κυβέρνησης το εξεταστικό σύστημα. Αλλο είναι η επιθυμία και άλλο η πραγματικότητα. Το σχολείο πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο, να μην αποτελεί δηλαδή υποχρέωση μετά το φροντιστήριο», είπε και στάθηκε στην «ανάγκη για μια διαφορετική οπτική στην εκπαίδευση», επισημαίνοντας ότι υπερβολικές ρυθμίσεις και μέτρα δεν εγγυώνται πάντοτε κάποια λύση. «Ενδίδουμε σε υποσχέσεις που τις βρίσκουμε μπροστά μας και τελικά δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε», υποστήριξε, αναφέροντας ως παράδειγμα την υποχρεωτική διετή εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Για τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές τόνισε πως «δεν μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονο σχολείο με καθεστώς διπλοβάρδιας», ενώ για τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στάθηκε στο πρόβλημα του μεγάλου αριθμού αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε γραφεία. «Το στίγμα ενός ανθρώπου που θέλει να συνεργαστεί» διέγνωσε στο πρόσωπο του νέου υφυπουργού η πρυτανεία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με την οποία συναντήθηκε χθες το μεσημέρι ο κ. Πανάρετος. Επισκέφθηκε, ακόμη, τις πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τη διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και τον ομότιμο καθηγητή Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ Εμμανουήλ Κριαρά.Πηγή: Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου